Kako rasporediti prtljag na motoru

Kako rasporediti prtljag na motoru

Kako rasporediti prtljag na motoru

Trebate voditi računa o tome da vozne karakteristike motocikla sa svakim dodatnim kilogramom postaju lošije. Iz ovog razloga, trebalo bi da sa sobom na odmor ponesete samo najneophodnije stvari.

Vaša težina i težina eventualnog saputnika i sve ono što stavite na motocikl, pomeriće težište motora, a samim tim će se on drugačije ponašati na putu od uobičajenog. Promenom težišta će se vaš dvotočkaš više i brže naginjati u oštrijim krivinama. Ovakav scenario može da bude vrlo neočekivan i vrlo neprijatan kada ste pod punim opterećenjem. Osim toga, biće vam dosta teže da oslonite motocikl zbog većeg opterećenja na stopu.

Posebnu pažnju treba da obratite na preticanje, jer će prtljag da poveća turbulencije. Zbog toga treba držati veću distancu od vozila koje pretičete. Ovako natovaren motor povećava rizik od podizanja prednjeg točka pri punom ubrzanju. Takođe, morate računati da će vam za preticanje biti potrebno veće rastojanje nego obično, kao i za kočenje. Ako vaš motocikl ima ABS, bar ćete moći da se zaustavite bez straha da će doći do proklizavanja točkova.

Ako planirate odlazak na duže putovanje motociklom neophodno je pre toga preduzeti neke pripremne radnje. Jedna od najznačajnijih radnji nakon provere ispravnosti motocikla za put (kočioni i upravljački sistem, nivo ulja u motoru, stanje i pritisak u gumama, količina rashladne tečnosti, svetlosni uređaji,  i dr.) je i pakovanje potrebnog prtljaga.

Ako ste zadnji točak opteretili prevelikom težinom, prednji točak postaje previše rasterećen, pa ručka upravljača počinje da leluja. U takvim situacijama obično bude dovoljno da prebacite teret od par kilograma sa zadnjeg kofera na rezervoar.

Dodatna težina na pogrešnom mestu može vas dovesti do opasnog ponašanja motocikla, a razlog može da bude i poremećena aerodinamika. Zbog prethodno navedenog  se treba pridržavati uputstva proizvođača kad je riječ o odgovarajućim koferima. U svakom slučaju, kada vozite motocikl sa većim prtljagom, ne preporučuje se brzina veća od 130 km/h, što je sasvim dovoljno i za autoput (ako je ograničenjem brzine to dozvoljeno).

Ne zaboravite da je neophodno povećati i pritisak u gumama, takođe u skladu sa preporukama proizvođača motocikla, a ako postoji mogućnost, treba ukrutiti i amortizere i opruge.

Prtljag treba da bude raspoređen simetrično na obe strane i po uzdužnoj liniji. Teže stvari stavljajte na dno kofera i što više napred da vam ne bi otežali manevre u vožnji. “Tank” torba na rezervoaru i ostale torbe koje imate na umu da tamo postavite, ne smiju da ugrožavaju vidljivost, zaklone neko od svetala na motociklu ili da vam otežaju slobodu pokreta.

Na kraju, obratite pažnju da ne smete prekoračiti ukupnu dozvoljenu nosivost motocikla. Ovo znači da ako imate putnika, ostaće vam vrlo malo za prtljag.

Izvor:

Prijava

Registruj | Izgubili ste lozinku?